Volprint top

Sukces polskich drukarzy

2024-02-07

Znacznie zwiększył się eksport na polskim rynku drukarskim. Według „Pulsu Biznesu”  branża ta  warta jest aż 13 mld zł rocznie.

Piąta już edycja raportu „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce” przygotowanego przez KPMG i Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga wykazała, że w ubiegym roku wartość sprzedaży wzrosła o 6 proc. w porównaniu do roku wcześniejszego. Taki wynik plasuje Polskę na ósmym miejscu w Europie.


Drukarnie z niewielu państw należących do Unii Europejskiej nieustannie zwiększają sprzedaż. Wśród nich znajdują się jednak polscy przedsiębiorcy. KPMG przewiduje w tym roku poprawę sprzedaży o 4,5 %, co daje 13,8 mld zł, natomiast w przyszłym roku ma ona wzrosnąć do 14 mld zł. W znacznym stopniu przyczynią się do tego rynki eksportowe, na które dostarcza się już 45 % produkcji polskich firm.


Głównymi odbiorcami zagranicznymi są: Francja, Niemcy, Holandia, Wielka Brytania i kraje skandynawskie. Zamówienia dotyczą przede wszystkim drukowania w Polsce gazet, książek, obrazków, papierowych i kartonowych opakowań. W szybkim tempie wzrasta również eksport polskich etykiet.