volprint_oklejanie_samochodu_carbon
studio graficzne Oklejanie samochodów - oferta dla firm katalog gadzetow

Myślisz o oklejeniu samochodu reklamą? 5 rzeczy, o których musisz pamiętać!

Planując działania reklamowe, które mają zwiększyć zasięg promocyjny firmy, nie zawsze trzeba się silić na oryginalność. Niektóre, znane od lat rozwiązania, są na tyle skuteczne, że spokojnie możesz się na nie zdecydować i oczekiwać dobrego efektu. Jedną z tego typu technik jest oklejanie samochodu reklamą swojej firmy. Nic nowego, ale jednak po naszym kraju jeżdżą dziesiątki tysięcy aut, również osobowych, które

stały się mobilnymi słupami reklamowymi. Ta strategia może przynieść świetne efekty promocyjne, jednak zanim ostatecznie podejmiesz decyzję o oklejeniu samochodu, przeczytaj nasz praktyczny poradnik.

 

Oklejanie samochodu – 5 złotych rad dla przedsiębiorców

Oklejanie samochodu trzeba oczywiście zlecić profesjonalnej firmie. Dlaczego nie można tego zrobić samodzielnie? Za chwilę się przekonasz. Szukając odpowiedniego wykonawcy zawsze zwracaj jednak uwagę na jego referencje i doświadczenie. Unikniesz przykrej niespodzianki.

Pora na obiecane rady. Niektóre z nich możesz wprowadzić w życie jeszcze przed zakupem auta, inne wymagają dopasowania do konkretnej sytuacji.

 

1. Kolor samochodu – jeśli dopiero jesteś na etapie kupna auta, zdecyduj się na jego biały kolor. Nie musi to być oczywiście żadna perła, i tak większą część karoserii pokryje folia. Biały jest jednak kolorem praktycznym i dającym wykonawcy, a szczególnie grafikowi, spore pole do popisu. Nie licz na wielkie oszczędności w salonie – biały kolor już dawno przestał być najtańszą opcją (dziś tę rolę przejęła czerwona lub granatowa karoseria), ale ten wybór opłaci Ci się na etapie oklejania auta.

2. Laminat – warto za niego trochę dopłacić i każda porządna firma powinna wspomnieć o takiej możliwości. Laminat znakomicie zabezpiecza folię przed uszkodzeniem i blaknięciem, dzięki czemu inwestycja pracuje na sukces firmy przez lata. Być może spotkałeś już samochody oklejone w taki sposób, że umieszczona na nich reklama jest już praktycznie niewidoczna. To efekt zbędnych oszczędności.

3. Skuteczność przekazu – grafik, który projektuje reklamę umieszczaną na samochodzie, nie może zbytnio bujać w obłokach. Jego podstawowym zadaniem jest zadbanie o siłę i sugestywność przekazu. Reklama ma być elementem identyfikacji wizualnej marki i umacniać jej rozpoznawalność, dlatego kluczowe znaczenie ma dobrze widoczne logo i ewentualny slogan. Trzymamy się raz przyjętej kolorystyki, nie „upychamy” na karoserii fajnych elementów, które w ostateczności przysłonią właściwy przekaz.

4. Nie oszczędzaj na jakości – ten punkt właściwie powinien powędrować na szczyt naszej listy. Oklejanie samochodu nie jest tanią zabawą i nie może taką być. Profesjonalne firmy się cenią, co wynika z kilku czynników. Przede wszystkim gwarancji na wykonaną usługę i jakości zastosowanej folii oraz umiejętności grafika. Najtańsza folia, brak zabezpieczenia laminatem, fatalne wykończenie w miejscach załamania karoserii czy przy krawędziach – tak oklejone auto działa na niekorzyść firmy i staje się jej antywizytówką.

5. Poproś o projekt w formie elektronicznej i próbki folii – nie licz jednak, że profesjonalna firma zrobi to dla Ciebie za darmo. Jeśli coś takiego oferuje, grzecznie podziękuj za współpracę – zawodowcy mają na tyle dużo pracy, że nie muszą uciekać się do tak pospolitych form promowania swoich usług. Projekt zostanie Ci przedstawiony do akceptacji, a próbki wykorzystasz do porównania, czy efekt finalny jest zgodny z tym, na co się umówiłeś.

 

Jakość jest zawsze najważniejsza

Reklama umieszczona na samochodzie to jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocji. Auto jeździ po kraju lub w obrębie miasta, parkuje w uczęszczanych miejscach i siłą rzeczy rzuca się w oczy. Pamiętaj jednak, że od jakości wykonania oklejenia zależy, czy zyskasz trwałe narzędzie reklamy, które po kilku miesiącach nie stanie się wstydliwym problemem nadającym się jedynie do zaparkowania w garażu.

O oklejony samochód – wbrew pozorom – trzeba też bardzo dbać. Folia jest dość delikatna, dlatego szkodzą jej automatyczne myjnie i jazda wśród gałęzi. Warto co jakiś czas sprawdzić, czy pod powierzchnią reklamy nie tworzą się pęcherzyki powietrza, co może świadczyć o nieprawidłowym wykonaniu.

Zdjęcia

Studio Reklamy Volprint

ul. Pomorska 37/1
82-300 Elbląg

e-mail:   biuro@volprint.pl
tel.:         + 48 55 643 59 66
kom.:      + 48 663 531 254

NIP          PL 5782661160
Regon     170971520